مقالات

علت رسوب گیری کولر آبی چیست؟

علت رسوب کولر

کولر آبی همواره یک مشکل با خود به همراه دارد که آن رسوبات تشکیل شده از آب میباشد که باعث آسیب زدن به قطعات کولر میشود بنابراین افراد همواره به دنبال رفع این موضوع هستند. یکی از مزایای از بین بردن رسوبات کولر آبی این است که باعث می‌شود تا درصد زیادی خرابی قطعات مکانیکی و حتی الکترونیکی کولر به شدت کاهش پیدا کند به دلیل اینکه عمده عیوب مکانیکی کولر آبی از این رسوبات سرچشمه می‌گیرند. همین موضوع باعث میشود افراد به دنبال کولر آبی ایستاده باشند تا کارایی بهتری داشته باشد .

در این مقاله قصد بررسی دلایل ایجاد رسوب کولر و راه های رفع آن را داریم .

رسوب گیری کولر

مشکلاتی که رسوب آب منجر به آن میشود …

  • خرابی یاتاقان‌ها
  • خرابی پمپ آب
  • گرفتگی شیلنگ‌های آب
  • خرابی شناور
  • سوختن موتور کولر

علت رسوب گیری کولر آبی چیست؟

اگر اقدام به از بین بردن رسوبات کولر آبی انجام نشود، رسوب ها ممکن است در کف و دیوارهای های کولر زیاد شوند و وجود آنها باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد؛ در ادامه چندین مورد از این مشکلات را باهم بررسی خواهیم کرد:

  • خراب شدن پمپ کولر:

پمپ کولر آبی در کف کولر قرار دارد زمانی که در آب کولر رسوباتی وجود داشته باشد این رسوبات را به داخل خود میکشد، در این صورت ممکن است پروانه آن گیر کرده و پمپ بسوزد و نیاز به تعویض پمپ کولر آبی داشته باشید.

همچنین از طرف دیگر ممکن است روی پوشال ها رسوب زیادی جمع شود و این رسوب از بالا به داخل پمپ بیفتد و باعث شود پمپ بسوزد.

  • خنک نشدن هوا:

وقتی رسوبات روی پوشال ها جمع شود آب به خوبی در پوشال ها گردش پیدا نمیکند و جاهای زیادی خشک میمانند. همین موضوع کافیست که پوشال حالت خنک کنندگی خود را از دست بدهد و نتواند به خوبی هوای خانه را خنک کند.

  • اختلال در کارکرد موتور:

در صورتی که رسوبات آنقدر زیاد شوند که به سقف کولر هم بچسبند از این طریق ممکن است به موتور هم برسند. این موضوع باعث می شود که در کارکرد موتور کولر هم اختلال ایجاد شود.

  • بوی بد کولر آبی:

بوی بد رسوب های ایجاد شده در کولر میتواند یکی مشکلات رسوب گیری کلو آبی باشد که باید به آن توجه داشت

نکات مهم میز شام عروسی که باید بدانید
بیشتر بخوانید

رسوب کولر

بیشتر بخوایند : به نظر شما دلایل خنک نکردن کولر گازی چیست ؟ 

راه های جلوگیری از ایجاد شوره در کولر

همیشه بهتر است قبل از رفع مشکل به دنبال پیشگیری از آن باشیم . با انجام روش های زیر کولری تمیز و با حداقل میزان شوره داشته باشید تا نیازی به تمیز کردن شوره کولر پیدا نکنید.

  • در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوبگیر قرار دهید:

از آنجایی که در آب شهری املاح زیادی وجود دارد این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می شوند. اگر در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوب‎گیر قرار دهید، این فیلتر املاح و رسوب موجود در آب، را می گیرد و رسوب کمتری روی بدنه کولر ایجاد می شود.

  • کولر را زیر آفتاب قرار ندهید:

قرار گرفتن کولر در معرض تابش شدید آفتاب سبب ایجاد شوره در بدنه کولر آبی می شود زیرا با تابش مستقیم آفتاب، آب کولر زودتر بخار شده و در نتیجه روی بدنه کولر شوره زیادی تشکیل می شود پس کولرتان را در معرض آفتاب قرار ندهید و از سایبان کولر استفاده کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از شوره به خنک شدن باد کولر کمک میکند

رسوب کولر (1)

برای اجاره انواع لوازم سرمایشی برای مجالس خود تشریفات تهرانی بهترین انتخاب شماست 

روش های رفع شوره کولر آبی

  • استفاده از پد سلولزی کولر

یکی از راه های از بین بردن شوره کولر استفاده از پد های سلولزی است . این پد ها به دلیل ساختار شبکه‌ای که دارند اجازه ایجاد شوره را نمیدهند و در صورت ایجاد شوره تنها با شستن آن از بین میرود .

  • استفاده از سختی‌گیر آب خانگی

سختی‌گیرها برای از بین بردن رسوبات ساخته شده‌اند اما بهار است از یک سیستم سختی‌گیر جامع رزینی برای آب خانه استفاده شود تا آب به کلی رسوب‌زدایی شود.

  • استفاده از جوهر نمک یا مواد سفید کننده

با استفاده از جوهر نمک و یا ماده سفیده کننده میتوانید در از بین بردن رسوبات موثر باشید.

  • استفاده از محلول سرکه

سرکه‌های خانگی هم مانند جوهر نمک یا موارد سفیر کننده خاصیت رسوب‌زدایی دارند. شما می‌توانید اگر رسوب کولر زیاد نیست با استفاده از محلوله آب و سرکه و یا خود سرکه بصورت مستقیم بر روی رسوبات کولر آنها را از بین ببرید.

  • استفاده از جرم‌گیر کولر آبی
همه چیز درباره مراسم حنابندان و نکات جشن حنابندان امروزی
بیشتر بخوانید

یکی دیگر از راه‌های کم خطرتر برای از بین بردن جرم کولر آب استفاده از جرم‌گیر کولر آبی است که به تازگی در ایران تولید و عرضه می‌شود. این جرم‌گیرها با خاصیت خنثی‌تر و کم خطرتر نسبت به جوهرنمک می‌باشند.

سخن آخر

از بین بردن رسوب کولر آبی یکی از مهم‌ترین موارد در انجام سرویس کولر آبی دوره ای در کولرهای آبی می‌باشد. انجام ندادن مرتب و سالیانه و سرویس کولر باعث کوتاه شدن عمر مفید کلیه قطعات و تجهیزات موجود در کولر آبی می‌شود و در زمان استفاده به درستی وظیفه خودرا انجام نمی دهد.بنابراین توجه داشته باشید که برای دریافت خنکی و هوای مطلوب، انجام این کار ضروری بوده و کوتاهی در آن ممکن است به کولر ابی شما صدمه وارد کند.

همچنین اگر برای مراسم های خود به کولر آبی و کولرها و دیگر وسایل سرمایشی نیاز داشتید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان تشریفات مجالس ما تماس حاصل نمایید.

1 دیدگاه در “علت رسوب گیری کولر آبی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *