مقالات

نکات مهم میز شام عروسی که باید بدانید

نکات مهم میز شام عروسی که باید بدانید

میز شام عروسی معمولاً بایستی با توجه خاصی به موارد زینتی میز انجام شود. انواع خوراکی‌هایی که باید روی میز قرار گیرند، بایستی در همه جای میز پخش شوند یا به اصطلاح، کل میز را دربرگیرند. نحوه تزئین میز شام مهمانان ، همچنین میز شام عروس و داماد، از مواردی‌اند که به مجلس شما زینت میبخشند .

این نکات، به اصطلاح بخشی از تشریفات مجالس را شامل می‌شوند. موارد جزئی دیگری که ما را در زیبایی بخشیدن به مجلس‌مان یاری می‌دهد، شامل اشکال، ترکیب رنگ و نحوه قرارگرفتن وسائل پذیرایی مثل قاشق وچنگال، لیوان و بشقاب کنار یکدیگر است که در جذابیت میز شام عروسی بسیار تأثیرگذار هستند. مورد دیگری که باید به آن توجه کرد، محل قرارگیری میز شام عروسی است که باید در معرض دید همه مهمانان مراسم باشد.

میز-شام

نکاتی برای یک میز شام عروسی مجلل

چینش میز شام عروسی، کاری نیست که فقط از عهده کارکنان تالارها برآید، خانواده‌های عروس و داماد هم از عهده آن برمی‌آیند. در زیر به مسائل جزئی‌تر جهت چینش میز شام عروسی اشاره می‌کنیم:

رومیزی

رومیزی مانند فرش در خانه است. این به این معنی است که انتخاب درست رومیزی باعث می‌شود، علاوه بر اینکه به چشم‌نوازکردن محیط کمک می‌کند، وسائل روی آن نیز بهتر در چشم مهمانان می‌آیند. رومیزی باید دارای برجسته‌کاری و زرق و برق باشد، استفاده از ربان و پاپیون این زرق و برق را دوچندان می‌کند.

گل و شمع اجزای جدایی‌ناپذیر میز شام

علاوه بر اندازه، نوع گل‌هایی که روی میز شام عروسی استفاده می‌شوند، در چشم‌نواز کردن میز بسیار تأثیرگذار است. بهتر است از گل‌های طبیعی برای مجلس و نیز روی میز استفاده شود و سایر گل های موجود سالن و باغ عروسی می تواند مصنوعی باشد. البته این نکات در بهترین باغ تالار های عروسی در تهران رعایت می شود .

بد نیست که گل‌هایی که در اطراف سالن استفاده می‌شود، ارتفاع بلندتری داشته باشند تا بهتر به چشم آیند. استفاده از شمع در کنار گل‌ها، باتوجه به رنگ یکسان، اندازه یکسان آنها نیز به زیبایی میز می‌افزاید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام صرف شام، شمع‌ها را روشن کنید.

تفاوت پنکه فلزی و پلاستیکی
بیشتر بخوانید

در برگزاری مجالس عروسی گل‌هایی که برای میز شام عروسی انتخاب می‌شوند، باید اندازه متناسبی داشته باشند. گل هایی که ساقه کشیده‌تری دارند، معمولاً زیباتر به نظر می‌رسند. از جمله گل‌هایی که می توان برای میز شام عروسی استفاده کرد، می‌توان به گل های فرزیا، گل داودی، سوسن، میموزیا، آنتوریوم قرمز و گل رز اشاره کرد. گلدان باید از نوع بلور و کشیده باشد. رنگ گل های روی میز هم می تواند با یکی از اجزای سفره هماهنگ شود. برای مثال دستمال سفره و گل می‌توانند، همرنگ انتخاب شوند.

محل قرارگیری وسائل صرف شام

از دیگر اجزای میز شام عروسی بشقاب، قاشق و چنگال و نیز لیوان‌هاست. گرچه ممکن است چند نوشیدنی برای صرف شام داشته باشید، اما سعی کنید بیشتر از دو لیوان برای نوشیدنی قرار ندهید. طبق معمول جایگاه قاشق و چنگال کنار بشقاب است. همینطور بشقاب‌های جداگانه برای صرف شام و دسر و سالاد فراموش نشود.

دستمال سفره

از دیگر اجزای مهم میز شام عروسی، دستمال سفره است که باید با زیبایی تمام تا شود و در داخل یا کنار بشقاب‌ها قرار گیرد. علاوه بر این، حلقه دستمال هم می تواند دستمال سفره را زیباتر کرد.

استفاده از تکنیک های سفره آرایی

برای چیدمان غذاها و سالاد باید از تکنیک های سفره آرایی استفاده کرد. برای مثال سالاد می تواند به زیبایی تمام تزئین شود. رنگ و اجزای سالاد هم اهمیت زیادی دارد. بهتر است بین رنگ سالاد با سایر اجزای سفره هماهنگی وجود داشته باشد. می توان غذای عروس و داماد را با استفاده از رنگ زعفرانی و زرشک به صورت مخصوص تزئین کرد. تکنیک‌هایی که باید برای سفره‌آرایی استفاده شود، تزئیناتی است که برای ظرف سالاد مجلسی استفاده می‌شود که خوشبختانه هر ساله مدل‌های جدیدی برای تزئین سالاد فراهم می‌شود. می‌توان از تزئین ظرف سالاد برای کودکان با ایده‌های دوست داشتنی بهره برد.

ظروف سرو شیک

توجه به ظروف مناسب و شیک برای پذیرایی، یکی از عناصر مهم در تشریفات مجالس است. انتخاب ظروف شیک و کاربردی، کیفیت مجلس ما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. قاعدتاً ظروفی که به عنوان تشریفات برای مجلس استفاده می‌شود، اگر از لیوان‌های یکبار مصرف و پلاستیکی باشند، نشان‌دهنده کم‌سلیقگی صاحب مجلس و بی‌اهمیت بودن جلوه مجلس برای میزبان است که در نظر اول، به دید مهمانان می‌آید. از همین رو ما در گروه تشریفات تهرانی اقدام به اجاره ظروف فوق العاده را برای شما عزیزان کرده ایم .

لیست کامل انواع ظروف پذیرایی مهمان
بیشتر بخوانید

تزیین-میز-عروس-و-داماد-

استفاده از چند نوع غذا

تنوع غذاهایی که برای شام عروسی استفاده می‌شود، به خصوص برای ما ایرانی‌ها که انواع خورشت داریم بسیار مهم است. خورشت‌هایی مثل فسنجان که چند نوع طعم را در خود دارد، می‌تواند ذائقه‌ها و سلایق زیادی را جذب کند. به جهت رسمی‌تر کردن غذای عروسی میتوان از غذاهایی مثل، انواع کباب چون، کوبیده، برگ، جوجه و بره کباب و چلومرغ و همچنین چلو ماهیچه استفاده کرد.

خدمات تشریفات تهرانی در این زمینه چیست؟

ما در تشریفات تهرانی، با چند دهه فعالیت در حوزه تشریفات و خدمات مجالس، انواع خدمات مجالس ازجمله ترحیم، تولد، عروسی، عقد و نامزدی را با توجه به ایده‌های شما برگزار می‌کنیم. ما با انجام انواع خدمات چیدمانی و نیز سفره‌آرایی مانند، گل‌آرایی، میوه‌آرایی و بادکنک‌آرایی مجلس شما را به بهترین شکل مدیریت می‌کنیم. همچنین با استفاده از ظروف مناسب برای انواع مجالس، مانند مجالس عروسی، تمامی نکات ذکر شده در این مقاله را در نظر می‌گیریم.

 جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم، نکاتی که درباره میز شام عروسی است را به طور مختصر و مفید بیان کنیم. این نکات که اغلب برای میز استفاده می‌شود، شامل استفاده از رومیزی است که می‌تواند با زرق و برقی خاص، زیبایی میز را دوچندان کند. استفاده از گل‌آرایی و شمع روی میز است که باید تناسب ر قرار گرفتن آنها رعایت شود. اما نحوه قرارگیری لوازم غذاخوریی مانند، لیوان، قاشق، چنگال و بشقاب است که اشاره‌ای به نکات مورد نظر آن کردیم.همچنین استفاده از دستمال سفره که نقش فرش را در خانه بازی می‌کند، جایگاه ویژه‌ای دارد. علاوه بر این موارد، یکسری تکنیک‌های میزآرایی وجود دارد که به تعدادی از آنها اشاره کردیم. با رعایت این موارد می‌توانیم حتی بدون وجود شخص متخصص، میزی زیبا و پرزرق و برق برای خود در شب عروسی‌مان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *