مقالات

راهنمای اجاره بخاری در زمستان

یکی از بهترین گزینه ها  درفصل زمستان اجاره بخاری  است. به وجود آوردن شرایط مناسب برای پذیرایی از مهمانان بر عهده میزبان مراسم است. علاوه بر این، گاهی برای گرم کردن کارگاه ها، سوله ها و اماکن عمومی بهترین راهکار اجاره بخاری مناسب است. اندازه و نوع وسیله گرمایشی مناسب بسته به فضای مورد استفاده، مساحت، تعداد مهمان‌ها و … فرق می کند از اجاره بخاری در موارد زیر می توان بهره برد :
  • تولد
  • عزاداری
  • جلسه
  • و ….

از همین را ما در گروه تشریفات تهرانی مقاله ای را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا بتوانیم به شما در انتخابی مطمئن تر کمک کنیم .

اجاره بخاری به صرفه تر است یا خرید آن؟

با توجه به اینکه اکثر نقاط کشور ما، در اغلب ماه های سال هوایی گرم و یا معتدل دارد، خرید بخاری مناسب جهت استفاده در منازل، محل کار، مساجد و… به صرفه نیست؛ بخاری با کیفیت درجه۱ هزینه نسبتا بالایی دارد؛ در حالی که تنها چند ماه سال از آن استفاده می شود. بخاری فضای نسبتا زیادی اشغال کرده و از زیبایی دکوراسیون محیط می کاهد. در نتیجه اگر مراسمی کوتاه مدت، محیطی کوچک و یا بودجه کمی دارید، اجاره بخاری برای شما گزینه بسیار مناسب تری است.

کدام نوع بخاری را برای کرایه انتخاب کنیم؟

بخاری های موجود برای اجاره، انواع متفاوتی دارند؛ هر یک از این ها برای استفاده در محیط و شرایط خاصی مناسب است. شما می توانید با مطالعه ویژگی های انواع بخاری، وسیله گرمایشی مناسب برای استفاده در مجالستان را انتخاب کنید.

اجاره بخاری گازی

برای استفاده از بخاری ها بسته به نوع آنها، دو نوع انرژی گاز یا برق مصرف می شود. اما در ایران هزینه تامین گاز آسان تر از برق بوده و انرژی ارزان‌تری محسوب می‌شود. در نتیجه اجاره بخاری گازی صرفه اقتصادی بیشتری دارد و در صورت نیاز به کرایه تعداد زیادی بخاری با ظرفیت بالا، استفاده از نوع گازی آن مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اجاره بخاری برقی

انرژی مورد نیاز این بخاری، همان طور که از نامش پیداست، از برق تامین می شود. علی رغم اینکه بخاری برقی، انرژی بیشتری نسبت به نوع گازی مصرف می‌کند، اما به دلیل سهولت تامین برق و امکان استفاده در اکثر محیط ها طرفدار زیادی دارد. بخاری برقی جای بسیار کمی اشغال می کند و به راحتی قابل حمل است. مجموع این ویژگی ها سبب می شود گاهی بخاری برقی حتی برای استفاده در فضای باز نیز مناسب باشد

همه چیز درباره مراسم حنابندان و نکات جشن حنابندان امروزی
بیشتر بخوانید

 

بخاری قارچی

بخاری فضای باز

نام دیگر آن بخاری تابشی است. همچنین به علت شکل ظاهری آن، به بخاری قارچی نیز معروف است. این وسیله گرمایشی برای استفاده در فضای باز طراحی شده است. این بخاری با انرژی برق یا گاز کار می کند اما همان طور که می دانید، امکان استفاده از بخاری های برقی و گازی برای محیط سر باز و بزرگ فراهم نیست. همین ویژگی، بخاری تابشی را به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای اجاره بخاری تبدیل کرده است. علاوه بر این، ظاهر بسیار زیبای این وسیله سبب شده که از آن برای مراسم‌ هایی همچون عروسی، تولد، دورهمی خانوادگی و… استفاده شود. بنابراین اگر قصد شما از اجاره بخاری، استفاده در باغ، تالار، رستوران، تراس، آلاچیق، پیاده رو ها و… است، از انتخاب بخاری تابشی برای اجاره پشیمان نمی شوید!

بخاری گازی یا برقی

برای اجاره بخاری، هرگز از اهمیت مصرف انرژی غافل نشوید. شما بخاری را برای چه کاربردی و برای چه مدت اجاره می‌کنید؟ این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
همانطورکه می‌دانید، بخاری برقی مصرف انرژی بسیار بیشتری نسبت به بخاری گازی دارد. از همین رو اگر برای مصارف طولانی یا گرم کردن فضای بزرگتر به بخاری نیاز دارید، بخاری‌های برقی انتخاب خوبی نیستند.
از آنجایی که انرژی گاز ارزان‌تر از انرژی برق است، توصیه می‌شود برای اجاره این وسیله به‌منظور استفاده برای مدت طولانی‌تر، مثلاً مدت یک هفته‌ای از بخاری گازی استفاده نمایید.
همچنین در انتخاب بخاری میزان برد دما را در نظر بگیرید. برای مثال اگر قصد شما گرم کردن اتاق خواب مهمان است، بخاری برقی انتخاب خوبی است. زیرا گرما را متمرکزتر پخش می‌کند. از همین رو برای گرم کردن فضاهای کوچکتر، بخاری برقی مناسب‌تر است.
درحالی که سیستم گرم کردن بخاری گازی با گرم کردن مولکول‌های هوا است. از همین رو فضای بیشتری را گرم می‌کند اما گرمایی که ساطع می‌کند، به اندازه بخای برقی نیست.

بخاری فن دار یا بدون فن

اغلب افراد برای سمینارها، همایش‌ها و برگزاری مراسم در سالن‌های بزرگ بخاری اجاره می‌کنند. از همین رو بسیاری از آن‌ها به دنبال بخاری فن دار برای اجاره هستند. اما آیا این کار درست است؟ بطورکلی اجاره بخاری فن دار چه مزایا و معایبی دارد؟
مسلماً بخاری فن دار می‌تواند برد گرما را افزایش دهد. به‌عبارتی گرما را بیشتر پخش کند. از همین رو نیاز ما را به اجاره تعداد بیشتر بخاری کاهش می‌دهد.
اما این بخاری‌ها اغلب از سروصدای زیادی برخوردارند. از همین رو اگر قصد شما برگزاری مراسماتی نظیر، سمینار و کنفرانس است که به سکوت بیشتری نیاز دارد، از اجاره بخاری‌های فن دار پرهیز کنید.

علل کاهش رطوبت کولر آبی، مزایا و معایب آن
بیشتر بخوانید

بخاری فضای باز

اجاره روزانه بخاری برای مهمانی ها و مجالس

استفاده از سیستم های دارای لوله خروج گاز های سمی و دودکش  یکی از مواردی است که در هنگام اجاره بخاری فضای باز باید به آن توجه کنید. شما میتوانید در صورت نیاز از مدل هایی که به عنوان بخاری های بدون نیاز به تهویه عرضه می شوند استفاده کنید و همین طور دردسر نصب به مراتب کم تری دارند ، برای این کار تنها باید محیط بررسی شود تا خطری وجود نداشته باشد.

از نمونه های سیستم های گرمایشی بی خطر میتوان به بخاری های قارچی اشاره کرد، این بخاری ها از تکنولوژی های بروز امنیت استفاده می کنند، در صورت نشتی گاز و عملکرد اشتباه و یا بروز خطای سیستم گرماساز، تمامی فعالیت های بخاری به صورت اتوماتیک از کار باز می ایستد و در این صورت هیچ خطری حاضرین را تهدید نمی کند.

در واقع امکان بروز حادثه در هنگام استفاده از این بخاری ها نزدیک به صفر است و هر کدام از آن ها برای عملکرد بهتر هر بار پس از استفاده توسط کارشناسان تشریفات تهرانی چک می شوند.

کلام آخر

این سیستم گرمایشی که راجع بهآن توضیح دادیم جهت پذیرایی از مهمان در فضای روباز عملکرد خوبی دارد و سرمای هوا را بی‌اثر می‌کند. وقتی هوا شروع به سرد شدن می‌کند، قرار دادن بخاری در فضای بیرونی امکان استفاده شما را از فضاهایی مانند تراس و حیاط فراهم می‌کند. این نوع بخاری در میان مشتریان با نام‌های هیتر قارچی یا بخاری قارچی نیز معروف شده است برای اطلاعات بیشتر در مورد اجاره بخاری و انواع بخاری، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و برای خدمات مجالس خود راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *