مقالات

بهترین بخاری‌ها برای مغازه

بخاری صنعتی

با فرا رسیدن فصل پاییز که هوا رو به سردی است و فصل زمستان شروع می‌شود نیاز مردم نسبت به تأمین سیستم گرمایشی برای خانه و محل کار خود بالا می‌رود. در فصل سرما هر قشر از جامعه اعم از مغازه‌داران، صنعتگران و افرادی که در خانه هستند به دنبال پیداکردن بهترین بخاری‌ها برای خانه و مغازه خود هستند. امروزه در بازار محصولات تولید شده تنوع زیادی دارند از جمله بخاری‌ها که در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. اگر شما یکی از کسانی هستید که به دنبال بهترین بخاری‌ها برای مغازه خود هستید شاید در نگاه اول برای انتخاب یک بخاری مناسب دچار سردرگمی بشوید؛ اما نگران نباشید ما شما را در این مقاله از سردگمی نجات می‌دهیم؛ چراکه ما در گروه تشریفات تهرانی انواع بخاری‌هایی که شما در بازار دیده‌اید بررسی کرده‌ایم. مطالعه این مقاله به شما این اطمینان را می‌دهد که بخاری که مدنظرتان است و برای مغازه‌تان مناسب است را پیداکنید پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بخاری صنعتی

بخاری گازی برای محل کار و مغازه

یکی از بهترین بخاری ها برای فضای مغازه، بخاری تابشی است. بخاری تابشی گرما را به صورت مستقیم به محیط می‌تاباند و نیازی به گردش هوا ندارد. این امر باعث می‌شود که گرمای تولیدی به صورت یکنواخت در محیط توزیع شود و همچنین مصرف برق بخاری نیز کاهش یابد.

بخاری‌های تابشی در دو نوع برقی و گازی موجود هستند. بخاری‌های تابشی برقی برای مغازه‌هایی که به گاز شهری دسترسی ندارند، گزینه مناسبی هستند. این بخاری‌ها در انواع مختلفی با توان‌های متفاوت تولید می‌شوند و می‌توان با توجه به متراژ مغازه، برای اجاره بخاری حرفه ای مناسب اقدام کرد.

یکی دیگر از انواع بخاری‌ها، بخاری‌های گازی هستند که یکی از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده در بیشتر نقاط کشور به حساب می‌آیند. دلیل اینکه استفاده از بخاری‌های گازی زیاد است و فروش بالایی دارد، قیمت پایین گاز است. بخاری‌های گازی خود نیز دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام را می‌توانید با توجه به نیاز خود و محل نصب آن و همچنین سلیقه خود انتخاب کنید. در بازار بخاری‌های گازی به دو نوع دودکش دار و بدون دودکش تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه مطلب هر دو نوع این بخاری‌ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

بخاری‌های گازی دودکش دار

بخاری‌های گازی دودکش‌دار مطمئن‌ترین بخاری‌های گازسوز هستند. بخاری‌های گازی دودکش‌دار در دو مدل در بازار موجودند که مدل اول زمینی و مدل دوم دیواری است. با مطالعه تفاوت‌های این دو مدل می‌توانید که ببینید که آیا این بخاری می‌تواند برای مغازه شما مناسب باشد یا خیر!

15 نکته برای برگزاری جشن افتتاحیه مغازه و فروشگاه
بیشتر بخوانید

تفاوت‌های بخاری گازی زمینی و دیواری

تفاوت‌های بخاری گازی زمینی و دیواری به شرح زیر هستند.

  • بخاری‌های گازی دودکش دار زمینی را می‌توان به راحتی نصب و نیز به آسانی جمع کرد ولی بخاری‌های گازی دودکش دار دیواری این گونه نیستند. بسیاری از کسانی که در فصل زمستان بخاری‌های گازی دیواری را نصب کرده‌اند به دلیل زخمات و دردسرهای زیاد هنگام نصب، آن را بعد از اتمام فصل سردی نیز جمع نمی‌کنند. خب باید بگوییم این قضیه یک مورد مثبت نیز به شمار می‌آید و آن هم این است که دیگر مجبور نیستید هر سال بخاری گازی دیواری را نصب و جمع کنید.
  • بخاری‌های گازی زمینی از قدرت تولید حرارت بالاتری نسبت به بخاری‌های گازی دیواری برخوردارند. بخاری‌های گازی دیواری به دلیل قدرت تولید حرارت پایین بیشتر برای مکان‌هایی که متراژ آنها پایین است مثل اتاق خواب یا مغازه‌هایی زیر 50 متر مربع هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت باید اشاره کنیم که بخاری‌های گازی دیواری حرارت 7000 کیلوکالری را تولید می‌کنند.

مزایا و معایب بخاری گازی دودکش دار به‌عنوان سیستم گرمایشی برای مغازه

مزایای بخاری‌های دودکش‌دار عبارت است از:

  • این نوع بخاری‌ها با مصرف سوخت گاز که قیمت پایین‌تری نسبت به سایز سوخت‌ها دارد، در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند.
  • نوع بخاری‌های گازی دیواری میزان جای کمی را اشغال می‌کنند و برای استفاده در مغازه‌ها مناسب هستند.
  • بخاری‌های دودکش دار نسبت به سایر انواع بخاری‌ها اتلاف انرژی کمتری دارند و تنها 30 درصد از انرژی را هدر میدهند.
  • این نوع بخاری‌ها در بازار در سایزهای مختلفی عرضه شده اند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود هر کدام از انها را انتخاب کنید.
  • از این نوع بخاری‌ها برای مکان‌هایی که تهویه مناسبی ندارند نیز استفاده می‌شود.
  • اگر این بخاری‌ها به صورت صحیح نصب شوند می‌توانند تمامی گازهای سمی تولید شده را به بیرون هدایت کنند. این مورد یکی از پارامترهای مهم و اساسی است که در انتخاب بهترین بخاری‌ها برای مغازه باید به ان توجه شود؛ چرا که هیچ چیز در دنیا با جان انسان برابر نیست.

از معایب این نوع بخاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت خرید و نصب ای نوع بخاری‌ها نسبت به سایر بخاری‌ها زیادتر است.
  • هنگامی که گازهای سمی از لوله دودکش عبور می‌کنند 30 درصد از حرارت تولید شده نیز هدر می‌رود.
  • برای نصب ان به وسایل جانبی زیادی از جمله لوله بخاری، کلاهک، شیلنگ گاز و… نیاز است.
  • همان طور که در متن اشاره شد نصب و جمع‌کردن آن‌ها به نسبت زمان‌بر و سخت است.

بخاری‌های گازی بدون دودکش

بخاری‌های گازی بدون دودکش نیز در دو نوع دیواری و زمینی ارائه می‌شود که مانند بخاری‌های گازی دودکش‌دار همان تفاوت‌ها را دارند. اما تفاوت بخاری‌های گازی دودکش‌دار و بدون دودکش در چیست؟ بخاری‌های گازی دودکش‌دار به سیستمی به نام ODS مجهزند که خودکار میزان اکسیژن هوا سنجیده و در صورتی که میزان اکسیژن موجود در هوای محیط کمتر از 18 درصد باشد، بخاری را به طور اتوماتیک خاموش و جریان گاز را نیز می‎کند. بخاری‌های دودکش‌دار این سیستم را نداشته و فقط به ترموکوپل مجهز هستند.

بهترین گل‌های مناسب گل‌آرایی
بیشتر بخوانید

مزایا و معایب بخاری‌های گازی بدون دودکش به‌عنوان سیستم گرمایشی برای محل کار

مزایای بخاری‌های گازی بدون دودکش عبارت است از:

  • نصب و جمع‌کردن آن‌ها بسیار اسان است.
  • وزن کمی دارند.
  • فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • در صورت نصب صحیح اتلاف انرژی ندارند و تمام حرارت تولید شده را به محیط انتقال می‌دهند.
  • قیمت پایین‌تری نسبت به نوع دودکش‌دار دارند.
  • مصرف سوخت پایینی دارند در نتیجه به‌صرفه هستند.
  • برای استفاده در مغازه‌‌هایی که تهویه مناسبی دارند گزینه بسیار خوبی هستند.
  • میزان گاز مونوکسید کمتری نسبت به بخاری‌های گازی دودکش دار تولید میکنند.

معایب بخاری‌های گازی بدون دودکش

معایب بخاری‌های گازی بدون دودکش عبارت است از:

  • مهم‌ترین عیب این بخاری‌ها این است که به دلیل نداشتن دودکش نمی‌توان آنها را در مکان‌های سربسته و بدون تهویه مناسب استفاده کرد.
  • میزان حرارت تولید شده در این نوع بخاری‌ها محدود است.

در هنگام انتخاب بخاری تابشی برای فضای مغازه، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • توان بخاری: توان بخاری باید متناسب با متراژ مغازه باشد. برای هر مترمربع فضا، حدود 100 وات توان بخاری مورد نیاز است.
  • نوع بخاری: بخاری‌های تابشی برقی و گازی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
  • توزیع گرما: بخاری‌های تابشی در دو نوع سقفی و دیواری موجود هستند. بخاری‌های سقفی برای مغازه‌هایی با سقف بلند مناسب هستند و بخاری‌های دیواری برای مغازه‌هایی با سقف کوتاه مناسب هستند.
  • ایمنی: بخاری‌های تابشی باید دارای استانداردهای ایمنی لازم باشند.

سخن آخر

اگر قصد خرید بخاری برای مغازه خود را دارید و به دنبال بهترین بخاری‌ها برای مغازه خود هستید توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید. اگر برای خرید بخاری مشکلی با هزینه زیادتر ندارید بخاری‌های دودکش‌دار مناسب‌تر هستند؛ چراکه این بخاری‌ها حتی در مکان‌هایی که تهویه مناسبی ندارند نیز می‌توانند استفاده شوند. برای مغازه‌هایی با متراژ پایین میتوان از نوع بخاری‌های دودکش‌دار دیواری استفاده کرد تا هر سال در حال نصب و جمع کردن بخاری خود نباشید. اگر نمی‌خواهید برای خرید بخاری مغازه خود هزینه زیادی بپردازید، بخاری‌های بدون دودکش گزینه خوبی هستند اما باید بدانید نباید در مکان‌های بدون تهویه و سر بسته استفاده شوند.همچنین اگر برای مدت کوتاهی نیاز به سیستم گرمایشی دارید میتوانید جهت کرایه بخاری و دیگر وسایل گرمایشی از طریق تماس با شماره های درج شده در سایت تشریفات و خدمات تهرانی اقدام به اجاره بخاری مد نظر خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *