مقالات

انواع بخاری فضای باز

آیا به دنبال راهی برای گرم کردن فضای بیرونی باغ، ویلا یا رستوران خود هستید و نمی‌دانید کدام دستگاه یا بخاری فضای باز برای شما کارآمد است؟

نشستن کنار بخاری فضای باز در محیط‌های آزاد مانند حیاط، تراس، پاسیو و غیره حس خوشایندی برایتان به همراه دارد. اگر از بخاری فضای آزاد برای گرمایش در فصول سرد استفاده کنید، هیچ دغدغه‌ای بابت سرمای هوا نخواهید داشت. از آنجایی که فضای باز به طور مستقیم تحت تاثیر دمای هوا قرار دارد، گرم کردن آن اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. از این جهت انواع بخاری مخصوص فضاهای روباز طراحی شده‌اند تا در اوج سرما، گرمای دلپذیری را تجربه نمایید.در این مقاله از وبسایت تشریفات تهرانی می‌خواهیم شما را با بخاری یا هیتر قارچی فضای باز آشنا کنیم. وسیله‌ای کاربردی برای فصل زمستان.

بخاری قارچی برای مراسم

بخاری قارچی چیست؟

بخاری قارچی یا بخاری ایستاده، یکی از بخاری‌های پرکاربرد برای استفاده در فضاهای باز است.بخاری چتری دارای قدرت گرمایشی مناسبی بوده و قابل استفاده در فضاهای باز مختلفی همچون رستوران و کافی‌شاپ می‌باشد.همچنین اگر شما برای مراسم خود نیار به سیستم گرمایشی مناسب دارید، میتوانید جهت کرایه بخاری قارچی از طریق شماره های درج شده در سایت نیز اقدام کنید و توجه داشته باشید از آنجایی که بخاری چتری در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیازی به رعایت نکات ایمنی سفت و سخت نیست. اما لازم است چند نکته مهم را رعایت کنید تا خطرات استفاده از این نوع بخاری را به حداقل برسانید.

  • حواستان به نشت گاز باشد چرا که حتی در فضای باز نیز امکان آتش‌سوزی در اثر نشت گاز وجود دارد.
  • هیتر را در مجاورت مواد اشتعال‌زا قرار ندهید.
  •  محل قرارگیری هیتر ترجیحاً خلوت‌تر باشد تا امکان برخورد با آن کاهش بیابد.

بخاری قارچی و انواع آن

همانطور که مشخص است، بخاری‌هایی که عموما برای استفاده در فضاهای بیرونی همچون؛ باغ، رستوران، حیاط، کافه و… طراحی شده‌اند و فضای مورد نظر را به خوبی گرم می‌کنند، به بخاری فضای باز یا بخاری قارچی شناخته می‌شوند. از آنجایی که اکثر مدل‌های این دستگاه گرمایشی، از نظر شکل ظاهری شبیه به قارچ هستند از این رو به آن بخاری یا هیتر قارچی نیز می‌گویند. این بخاری‌ها برای آنکه در هر فضایی کارایی مطلوب داشته و مورد استفاده واقع شوند در شکل‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. برخی از مدل‌های این بخاری، پرتابل یا قابل حمل و برخی دیگر غیر قابل حمل هستند و بایست در محل مورد نظر نصب شوند. در مجموع می‌توان انواع هیتر قارچی را از نظر شکل و ظاهری به موارد زیر تقسیم کرد:

  • بخاری قارچی ایستاده
  • بخاری قارچی رومیزی
  • بخاری قارچی آویزی
ایده های برگزاری جشن نامزدی در خانه
بیشتر بخوانید

در میان این مدل‌ها، هیتر قارچی ایستاده و رومیزی بیشترین موارد استفاده را دارند و برای محیط‌های خارجی مانند باغ، ویلا، بالکن، روف گاردن و… استفاده می‌شوند.

کرایه بخاری قارچی

 

انواع بخاری های فضای باز

اما یک تقسیم بندی دیگر نیز برای بخاری‌های فضای باز وجود دارد و آن، تقسیم بندی بر اساس نوع سوخت مصرفی این بخاری‌هاست.

  • بخاری فضای باز گازی
  • بخاری فضای باز برقی

بخاری‌های گازی از دو منبع گاز یعنی گاز پروپان و گاز شهری برای تولید گرما بهره می‌برند و بخاری‌های برقی نیز مسلما با اتصال به برق روند گرم شدن محیط را آغاز می‌کنند.

نحوه عملکرد هیتر قارچی

همانطور که گفتیم این بخاری‌ها، با سوزاندن گاز و یا با بهره‌گیری از انرژی برق، گرما تولید می‌کنند. برخلاف روش انتقال گرما در بخاری‌های معمولی، هیتر قارچی همچون خورشید، گرما را از طریق تابش منتقل می‌کند. به بیان دیگر، بخاری‌های معمولی با گرم کردن مولکول‌های هوا، محیط و ما را گرم می‌کنند، اما بخاری‌های قارچی با تابش گرما و بی‌واسطه گرما تولید می‌کنند.

برای خرید بخاری فضای باز باید از میزان گرمایش یا قدرت گرمادهی آن آگاهی داشته باشیم تا مدل انتخابی قادر باشد به خوبی فضای مورد نظر ما را گرم نگاه دارد. قدرت و میزان گرمادهی این بخاری‌ها را با واحد BTU اندازه می‌گیرند.

واضح است هر چه عدد BTU بیشتر باشد قدرت گرمادهی بخاری نیز بیشتر می‌شود اما این بدان معنا نیست که بخاری با بیشترین میزان گرمادهی برای تمامی فضاها کارایی داشته باشد. بهتر است میان قدرت گرمادهی و متراژ فضا تناسب وجود داشته باشد تا محیط به خوبی گرم شود و از هدر رفتن گرما جلوگیری شود.

به طور مثال، برای افزایش دمای 10 درجه‌ای فضایی با حجم 55 متر مکعب شما به گرماسازی با قدرت 35000BTU  نیاز خواهید داشت.

بخاری فضای باز

اندازه بخاری حیاطی

همانطور که گفته شد، می‌توان از بخاری حیاطی به سه صورت استفاده کرد، ایستاده، رومیزی و آویزی.از بخاری ایستاده بیشتر برای گرم کردن فضاهای باز بزرگتر استفاده می‌شود مانند باغ، رستوران، روف گاردن و..، بخاری رومیزی کاربردی خانگی داشته در نتیجه اگر در فضای بالکن، ویلا یا باغ، به یک دستگاه گرمایشی نیاز است بخاری قارچی رومیزی یک گزینه کاملا مناسب خواهد بود. می‌توانید آنها را بر روی میز یا در کنار فضای نشیمن خود قرار دهید و از گرمایش آنها بهره‌مند شوید.

بهترین ایده‌های مراسم عروسی در دنیا
بیشتر بخوانید

در نهایت نیز بخاری‌های آوزی که حتما آنها را سردرِ بسیاری از فروشگاه‌ها دیده‌اید. این بخاری‌ها هم استفاده تجاری دارند و هم خانگی. ممکن است فضای کمی برای قراردادن یک هیتر ایستاده یا رومیزی داشته باشید در نتیجه گزینه هیتر آویزی برای شما بهترین انتخاب است. نصب این بخاری‌ها نیاز به تجهیزات کامل و حرفه‌ای داشته و باید توسط افراد متخصص انجام شود تا خطر سقوط به حداقل برسد.

رعایت نکات ایمنی در استفاده از هیتر فضای باز

  1. پیش از نصب حتما دفترچه راهنمای محصول را به طور دقیق مطالعه نمایید.
  2. به هنگام نصب و استفاده، در اطراف این بخاری‌ها فضای خالی در نظر بگیرید.
  3. از قراردادن هیتر فضای باز در نزدیکی مواد اشتعال‌زا خودداری کنید.
  4. در بخاری‌های گازی از سلامت اتصالات گاز و در بخاری برقی از سلامت سیم و پریز اتصال برق اطمینان حاصل کنید.
  5. هیترهای رومیزی یا مدل‌های خانگی را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  6. برای نصب هیتر آویزی بزرگ از افراد متخصص کمک بگیرید.

بخاری قارچی ایستاده

میزان فضای خالی توصیه شده برای بخاری فضای باز:

برای هیترهای پرتابل با گرمادهی حدود 35000 تا 50000 BTU، فضای خالی 75 سانتی و برای مدل‌های کوچکتر حداکثر 60 سانتی‌متر فضای آزاد نیاز است.

نتیجه گیری

خرید بخاری فضای باز در میان گروه‌های مختلف اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. این وسیله را گزینه‌ای هوشمندانه برای گرمایش محیط آزاد برای برگزاری مراسمات و ایجاد شرایط مطلوب برای مشاغل مختلف است. به طور خلاصه این بخاری نوعی سیستم گرمایشی است که در محیط‌های بدون سقف و فضاهای باز به کار می‌رود.همچنین اگر تمایل به خرید این محصول ندارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت جهت کرایه بخاری و سیستم های گرمایشی نیز اقدام کنید.

این سیستم گرمایشی جهت پذیرایی از مهمان در فضای روباز عملکرد مطلوبی دارد و سرمای هوا را بی‌اثر می‌کند. وقتی هوا شروع به سرد شدن می‌کند، قرار دادن بخاری در فضای بیرونی امکان استفاده شما را از فضاهایی مانند تراس و حیاط فراهم می‌کند. این نوع بخاری در میان مشتریان با نام‌های هیتر قارچی یا بخاری قارچی نیز معروف شده است. بخاری فضای آزاد با سایر بخاری‌های معمولی مورد استفاده در فضاهای بسته تفاوت‌های بسیاری دارند که بیشتر به شیوه انتقال انرژی در میان آنها باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *