مقالات

بهترین انواع بخاری برای استخر

بخاری استخری یکی از وسایل گرمایشی آب و دمای استخر می‌باشد که امروزه مدل‌‌های مختلفی از این محصول در بازار عرضه شده، که دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و برحسب مزیت و کارکردی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهید به طور معمول اب استخر را گرم کنید، باید از انرژی زیادی استفاده کنید که وقت و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت؛ بهترین راه برای گرم کردن استخر، استفاده از بخاری استخری مناسب است.

بعضی از مدل‌های بخاری استخری دارای استفاده و محبوبیت بالاتری برای نصب و راه اندازی هستند، که انتخاب آن‌ها بنابر مزیت یا نصب ارزان و آسان این بخاری‌ها می‌باشد. البته در انتخاب و اجاره بخاری بهترین نوع مدل بخاری استخری باید به نکاتی توجه کرد که. از همین را ما در گروه تشریفات تهرانی مقاله ای را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا بتوانیم به شما در انتخابی مطمئن تر کمک کنیم .

بخاری استخر

رایج ترین انواع بخاری استخری

بخاری استخری با توجه به نوع سوختی که در آن به کار رفته ‌دارای ویژگی و مشخصات خاص و منحصر به فرد خود می‌شود که می‌تواند خریداران این محصول را در انتخاب بهترین نوع آن برای استخر بسیار کمک کند. بخاری استخری بر اساس نوع سوخت کاربردی به هیتر برقی، هیتر گازی و کمپرسور ‌یا پمپ حرارتی تقسیم می‌شود، که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

هیتر گازی استخر

یکی از پرکاربرد‌ترین انواع بخاری استخر، هیتر گازی استخر است که با توجه به مزیت و ویژگی‌های آن تبدیل به یکی از مناسب‌ترین سیستم‌های گرمایشی آب استخر شده است. از ویژگی‌های این محصول باید به قدرت گرمایشی بالا و مناسب برای نصب در استخرهای با شرایط مختلف اشاره کرد.

البته در انتخاب این نوع از بخاری استخر باید به یک نکته مهم توجه کرد که آن هم ارتفاع منطقه‌ای است که استخر در آن قرار دارد؛ چرا که این محصول در ارتفاعات مختلف کارایی‌های متفاوتی دارد و باید با توجه به نوع شرایط جغرافیایی استخر، باید گرمای لازم را تامین کند.

محصول فوق دارای دو نوع هیتر گاز طبیعی و هیتر گاز پروپان می‌باشد. در صورتی که در محل استخر خود به گاز طبیعی شهری دسترسی دارید، می‌توانید از نوع هیتر گاز طبیعی استفاده کنید و در صورتی که امکان دسترسی و استفاده از گاز طبیعی را ندارید، از نوع دوم آن که هیتر گاز پروپان است استفاده کنید که دارای کپسول گاز فشرده شهری هستند.

فرق پکیج با بخاری در چیست؟
بیشتر بخوانید

هیتر برقی استخر

هیتر برقی یا بخاری برقی استخر، برای تولید نیروی گرمایشی از انرژی برق استفاده می‌کنند که همین امر سبب شده تا نسبت به هیتر‌های دیگر از سرعت بالاتری برای گرم کردن آب استخر برخوردار باشند. البته باید به این نکته مهم اشاره کرد که در صورت استفاده از این وسیله گرمایشی برای استخر در طولانی مدت باید هزینه زیادی را متحمل شد که همین امر سبب شده تا از این محصول در استخرهای کوچک یا جکوزی‌ها استفاده کرد.

بخاری هیتر استخر

پمپ‌های حرارتی

نوع دیگر از بخاری‌های استخر که کاربرد فراوانی دارند، پمپ‌های حرارتی هستند؛ که از مزیت‌های ویژه ای برای نصب برخوردار هستند. باید گفت که این نوع از سیستم گرمایشی استخر در مقایسه با هیترهای دیگر انرژی کمتری مصرف می‌کند و استفاده از آن در طولانی مدت باعث افزایش بیش از حد هزینه مصرفی نمی شود.

پمپ‌های حرارتی برای تولید انرژی لازم برای گرمایش استخر از نیروی برق استفاده می‌کنند، و در مقایسه با هیترهای برقی از مقدار انرژی بسیار کمتری بهره می‌گیرند که از مهم‌ترین ویژگی‌های این هیترها می‌باشد.

برای استفاده از این محصول معایبی نیز وجود دارد که باید به عملکرد پایین گرمایشی آن‌ها در مقایسه با سایر هیترها اشاره کرد؛ بنابراین استفاده از این محصول گرمایشی استخر برای استخرهای با وسعت و اندازه کمتر بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

المنت استخری

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی المنت های حرارتی جایگزین مناسبی برای تجهیزات قدیمی گرم کردن استخر به شمار می آیند. از آنجایی که روش کار با این المنت ها بسیار راحت است نیاز به داشتن مهارت خاصی نیست و طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای استفاده تنها کافی است که المنت را در گوشه ای از استخر قرار دهید و با توجه به حجم آب به آن فرصت دهید تا آب را گرم کند. از مزایای این المنت ها میتوان گفت که در بین روش های گرم کردن آب استخر برای استخر های ویلایی،خانگی و پرورش ماهی المنت ها گزینه های مناسبی هستند. به علاوه کمترین میزان انرژی را مصرف کرده و بالاترین سطح بازدهی را دارند.

هیتر خورشیدی استخر

استفاده از پوشش های خورشیدی ساده ترین و ارزان ترین راه برای گرم کردن آب استخر است. یک پوشش خورشیدی شبیه یک تکه حباب بزرگ است که مانند یک پوشش مستقیما روی آب قرار میدهید. حباب های پلاستیکی نور خورشید را متمرکز میکنند و گرما را به آب انتقال میدهند و یکی از این پوشش ها میتواند در یک روز آفتابی گرم استخر را چندین درجه گرم کند. میتوانید از پوشش خورشیدی روی استخر های روی زمین یا استخر های درون زمینی استفاده کنید.

از مزایا و معایب هیتر خورشیدی استخری میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • این هیتر ارزان و مقرون به صرفه است و نیازی به نصب ندارد.
  • معایب این هیتر در این است که حتما به آفتاب نیاز دارد و در طولانی مدت رشد جلبک ها و باکتری ها را تقویت میکند در نتیجه آب کدر میشود.
کارت عروسی
بیشتر بخوانید

بخاری استخری

نکات مهم در انتخاب بخاری استخر

با توجه به اینکه همه استخرهای سرپوشیده دارای شرایط یکسانی از لحاظ جغرافیایی و اندازه نیستند، باید بخاری استخر مناسب با آن شرایط را ‌خریداری کرد تا از هزینه‌های اضافی در نصب و راه‌اندازی ‌و همچنین هزینه‌های انرژی مصرفی جلوگیری کرد؛ همچنین در انتخاب یک بخاری استخر مناسب باید به نوع سوخت مصرقی و اندازه آن توجه داشته باشد؛ چرا که این محصولات در اندازه‌های مختلف و با سوخت مصرفی مختلفی تولید شده اند که باید با شرایط و ویژگی‌های گرمایشی استخر شما متناسب باشد.

به طور مثال اگر شما از استخر خانگی خود به صورت مداوم استفاده نمی کنید؛ نباید از هیترهای تجاری و پرقدرت استفاده کنید. در کل باید گفت که هیترهای گازی و برقی برای انواع استخر سرپوشیده و روباز مناسب است که باید طبق اندازه استخر و نیاز استخر به گرما از انداز و نوع مناسب آن استفاده کرد. درجه گرمای آب استخر باید چیزی بین 25 تا 30 درجه سلسیوس باشد تا راحت در نظر گرفته شود، که استاندارد جهانی آن 27 درجه سلسیوس می‌باشد.

 

قیمت بخاری استخری

با توجه به مدل‌های مختلف بخاری استخری و مزیت‌های هرکدام نسبت به یکدیگر، دارای قیمت‌های مختلفی از لحاظ خرید و نصب می‌باشند. بخاری گازی استخری از هزینه بسیار مناسبی برای خرید برخوردار است و با محیط‌های مختلفی که استخر در آن واقع شده سازگار می‌باشد. پمپ‌های حرارتی دارای هزینه بیشتری در خرید و نصب می‌باشند و برای هر نوع استخری مناسب نبوده و کاربرد ندارند. اما باید توجه کرد که عمر بخاری گازی استخری در مقایسه با سایر انواع بخاری استخری پایین تر می‌باشد که در طورت استفاده مداوم از این بخاری طول عمر آن زیاد نمی‌باشد.

بخاری استخر

کلام پایانی

امروزه به دلیل استفاده و محبوبیت زیاد استخر‌ها در مکان‌های مختلف؛ دما و گرمای مناسب آب از اهمیت بالایی در لذت بردن و راحت بودن ‌افراد در هنگام شنا برخوردار است. در این مقاله سعی شد تا انواع بخاری استخری پرکاربرد و مناسب را برای شما معرفی کنیم؛ اما انتخاب بخاری استخری مناسب باید با توجه به استفاده شما از استخر و محیط آن باشد.همچنین شما میتوانید در صورت نیاز از کرایه سیستم های گرمایشی استفاده کنید.اجاره بخاری استخری مناسب باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شده و دیگر لارم نیست تنها برای چند روز هزینه های بالایی را بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *