مقالات

ایده های برگزاری جشن نامزدی در خانه

جشن نامزدی یکی از مراسم‌های مهمی است که هر دختر و پسری برای برگزار شدن آن، شور‌ و ذوق خاصی به خرج می‌دهند. این جشن از اولین جشن‌هایی است که هر دختر و پسری که قصد ازدواج دارند، آن را تجربه می‌کنند. تجربه‌ای به یاد ماندنی که خاطره آن تا مدت‌ها در ذهن فرد باقی می‌ماند و با یاد آن، لبخندی روی لب‌ها می‌نشیند. ما در مطلب امروز قصد داریم ایده‌هایی در مورد برگزاری این مجلس در خانه به شما ارائه کنیم.

 

چیدمان میز و صندلی‌ ها

انواع مختلفی از میز و صندلی برای اجاره جهت جشن نامزدی وجود دارد. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

  • میز و صندلی شیواری: میز و صندلی شیواری یک انتخاب محبوب برای جشن های نامزدی است. آنها شیک و مدرن هستند و در رنگ ها و روکش های مختلف موجود هستند.

  • میز و صندلی ویکتوریایی: میز و صندلی ویکتوریایی انتخابی کلاسیک برای جشن های نامزدی است. آنها زیبا و ظریف هستند و در رنگ های مختلف موجود هستند.

  • میز و صندلی روستیک: میز و صندلی روستیک انتخابی محبوب برای جشن های نامزدی به سبک روستایی است. آنها دارای ظاهری طبیعی و ارگانیک هستند و در رنگ ها و روکش های مختلف موجود هستند.

  • میز و صندلی پلکسی : میز و صندلی پلکسی انتخابی شیک و مدرن برای جشن های نامزدی است. آنها دارای خطوط تمیز و ساده هستند و در رنگ ها و روکش های مختلف موجود هستند.

هنگام اجاره میز و صندلی برای جشن نامزدی، باید چند عامل را در نظر بگیرید:

  • سبک جشن شما: میز و صندلی باید با سبک کلی جشن شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک جشن نامزدی به سبک روستایی برگزار می کنید، می خواهید میز و صندلی روستیک را انتخاب کنید.
  • تعداد مهمانان شما: باید به اندازه کافی میز و صندلی برای همه مهمانانتان داشته باشید. یک قانون کلی این است که برای هر نفر نیم متر فضای صندلی در نظر بگیرید.
  • بودجه شما: میز و صندلی می تواند از چند دلار تا صدها دلار در هر قطعه متغیر باشد. قبل از شروع به خرید، بودجه ای تعیین کنید.

برای برگزار کردن جشن نامزدی و پذیرایی از مهمانان میز و صندلی نیاز است. اگر فضای محدودی  دارید، میز‌ها و صندلی‌های جمع‌وجور را انتخاب کنید. در چیدمان میز و صندلی‌ها حواستان به رفت‌وآمد مهمانان باشد. جا‌به‌جا کردن مداوم صندلی‌ها برای باز کردن راه جلوه خوبی ندارد. با اینکه نمی‌توان شکل و شمایل میز و صندلی‌ها را تغییر داد اما می‌توان برای تزیین میزها روی آنها از وسایلی استفاده کنید که با تم رنگی آن هماهنگ باشد؛ همچنین می‌توانید از گل‌آرایی برای تزیین میز‌ها بهره ببرید و حتی برای چیدن وسایل شام، میز بزرگی قرار دهید.

 

 کرایه کردن سفره عقد

سفره عقد‌ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای برگزاری مراسم نامزدی به‌شمار می‌رود؛ چون آماده کردن و چیدن این سفره زمان‌بر است و از آن گذشته، ‌دقت و توجه زیادی می‌طلبد، می‌توان آن را کرایه کرد. امروزه در جشن‌های نامزدی انواع مختلفی از سفره‌های عقد را مشاهده می‌کنیم که هرکدام از آنها از جذابیت‌ها و زیبایی‌های منحصر به‌ فردی برخوردار هستند. برای کرایه آن، فرد باید چند روز قبل از تاریخ مراسم خود به محل مورد نظر رفته و  سفره عقد مورد علاقه خود را انتخاب کند. انواع سفره‌های عقد شامل: سفره‌های ساده، سفره‌های مدرن، سفره‌های فانتزی، سفره‌های روستیک و… هستند و زوج‌ها می‌توانند از بین آنها سفره عقدی متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنند.

علل کاهش رطوبت کولر آبی، مزایا و معایب آن
بیشتر بخوانید

کیک نامزدی

یکی دیگر از موارد مهمی که در مراسم‌های مختلف همچون نامزدی، عقد، عروسی و… اهمیت زیادی دارد کیک است. بهترین کیک‌هایی که برای برگزاری مراسم نامزدی در خانه می‌توان سفارش داد، آنهایی هستند که با سفره عقد، رنگ لباس عروس و… سنخیت داشته باشند. البته می‌توان برای تزئین کیک از ایده‌های مختلفی مانند تزئین با میوه‌ها و… بهره برد؛ اما می‌توان کیک نامزدی  آماده را هم برای این منظور استفاده کرد.

 

 

لباس نامزدی

در جشن نامزدی می‌توان از لباس‌های مختلفی استفاده کرد. با توجه به فرهنگ‌های متنوع در مناطق مختلف کشور، تنوع لباس‌های نامزدی بالاست. این لباس‌ها را هم می‌توان به صورت آماده از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تهیه کرد و هم می‌توان دوختن آن را به خیاط سپرد که البته دوختن آن با قیمت مناسب‌تری انجام می‌شود؛ اما لازم است برای دوختن لباس نامزدی از قبل اقدام کنید و لباس یک هفته قبل از جشن دوخته شده باشد.‌

دکوراسیون و دیزاین با بادکنک آرایی و گل آرایی

برای برگزاری جشن نامزدی در منزل دکوراسیون، دیزاین و گل‌آرایی آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است‌. به علت اینکه این قسمت به سلیقه افراد مربوط می‌شود، چالش زیادی ایجاد نمی‌شود. برای تزیین منزل، افراد می‌توانند خودشان اقدام کنند یا از تیم‌های حرفه‌ای دیزاینر در این مورد کمک بخواهند. برای تزیین می‌توان خلاقیت به خرج داد و از لوازمی همچون گل‌های مصنوعی و طبیعی، بادکنک‌ آرایی کروم، شب‌تاب و براق، شمع و… استفاده کرد و  فضایی جذاب و رویایی را به وجود آورد.

جشن نامزدی

آتش‌بازی

استفاده از آتش‌بازی در ابتدای یا انتهای جشن، می‌تواند به زیبایی و هیجان آن اضافه کند.

1. نورافشانی آسمانی

  • استفاده از دستگاه های شوتینگ با شلیک های 16 تا 150 شوت در ارتفاع 30 تا 70 متر.
  • ایجاد اشکال و طرح های زیبا در آسمان شب.
  • مناسب برای فضای باز.

2. آتش بازی سرد

  • استفاده از آبشارهای ریسه ای، پرده آتش، حلقه ای، فرفره ای و ستاره ای.
  • بدون خطر و قابل استفاده در فضای بسته.
  • ایجاد فضایی رمانتیک و جذاب.

3. آتش بازی زمان ورود زوج

  • ایجاد تونلی از آتش سرد برای ورود زوج به سالن یا محوطه.
  • استفاده از فشفشه های رنگی برای استقبال از زوج.
  • ایجاد شور و هیجان در ابتدای مراسم.

4. آتش بازی هنگام بریدن کیک

  • روشن کردن جرقه روی کیک با هر برش.
  • نورافشانی و آتش بازی در اطراف کیک.
  • ثبت خاطره ای به یاد ماندنی از برش کیک.

5. ایده های خلاقانه

  • استفاده از آتش بازی برای نوشتن نام زوج در آسمان.
  • ایجاد قلبی بزرگ از آتش در آسمان.
  • هماهنگی رنگ آتش بازی با تم جشن.
راهنمای انتخاب تم تولد بزرگسال
بیشتر بخوانید

گروه موزیک

گروه موزیک و اجرای موسیقی زنده یکی دیگر از اجزای جدایی‌ناپذیر مراسم‌ نامزدی است. با موزیک به مراسم، هیجان و حال و هوای بی‌نظیری بخشیده می‌شود. حتی اگر قرار باشد این جشن در محیط خانه برپا شود به علت هیجان بخشیدن به مهمانان، هزینه‌ای که صرف موسیقی می‌شود ارزشمند است.برای این کار می توانید با کرایه باند و تجهیزات صوتی هزینه خود را کمتر کنید.

مهمانان کمتر

اگرچه وقتی آشنایان و فامیل‌های بیشتری برای مراسم نامزدی دعوت شوند می‌تواند لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر باشد، اما برای جشن نامزدی در خانه توصیه می‌شود  مهمانان کمتری را دعوت کنید؛ چرا که پذیرایی از آنها راحت‌تر بوده و لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. در این مراسم بهتر است اقوام درجه‌ یک دعوت شوند.

عکس و فیلم‌ برداری

عکاسی و فیلم‌برداری در مراسم‌ نامزدی بسیار مهم است. با عکس‌ها و فیلم‌هایی که در جشن گرفته می‌شود لحظات هیجان‌انگیز و نابی ثبت و ذخیره می‌شود؛ اما در این جشن نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نیست. برای عکاسی و فیلم‌برداری از مراسم در خانه حتی می‌توان از دوستان و آشنایان هم درخواست کمک کرد و به این ترتیب هزینه‌های کمتری پرداخت.

میکاپ و آرایش عروس

در جشن نامزدی بهتر است که عروس، آرایش‌های ساده و لایت داشته باشد تا در مراسم عقد و عروسی از آرایش‌های متفاوت‌تر بهره بگیرد.

تهیه کردن گیفت مهمانان

یکی از ایده‌های جذاب جشن نامزدی در خانه می‌توان به گیفت مهمانان اشاره کرد. عروس و دامادها در جشن نامزدی می‌توانند هدایای ساده و شیکی به مهمانان تقدیم کنند تا این لحظات به یاد ماندنی در ذهن و حافظه آنها نقش ببندد. از جمله این هدایا می‌توان از گیفت مهمانان ساده و ارزان قیمت نام برد.

گیفت مراسم نامزدی

نوشتن یادبود توسط مهمانان

از ایده‌های جذاب دیگر در زمان برگزاری جشن نامزدی می‌توان به نوشتن یادبود توسط مهمانان اشاره کرد. به علت تعداد کم مهمانان، نوشتن یادبود می‌تواند ایده خوبی باشد. برای این منظور می‌توان یک تابلوی کوچک یا یک دفتر و… را برای نوشتن یادگاری مهمانان انتخاب کرد.

نکاتی برای برگزاری جشن نامزدی در خانه:

  • فضای خانه را به گونه‌ای بچینید که برای مهمانان جادار و راحت باشد.
  • از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای تمام مراحل جشن داشته باشید.
  • در انتخاب غذا و نوشیدنی به سلیقه و رژیم غذایی مهمانان خود توجه کنید.
  • از همسایه‌های خود برای برگزاری جشن در خانه اجازه بگیرید.
  • از روز قبل، نظافت و تزیینات خانه را انجام دهید.
  • در نهایت، از این روز شاد و خاطره‌انگیز در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

سخن پایانی

جشن نامزدی را می‌توان به صورت خصوصی یا به صورت مفصل برگزار کرد‌. اگر چه این جشن برای زوج‌ها جشنی به یاد ماندنی خواهد بود؛ ولی عده‌ای از زو‌ج‌ها دوست دارند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها جشن نامزدی را در خانه برگزار کنند. ما در مطلب امروز چند ایده‌ای که می‌توانید از آنها برای برگزاری این جشن استفاده کنید، معرفی کردیم. برای اطلاع از ایده‌های جذاب دیگر با کارشناسان ما در مجموعه تشریفات تهرانی ارتباط بگیرید و از نمونه کارها ما دیدن نمایید تا در این امر یاریتان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *