مقالات

سیستم صوتی مجالس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سیستم صوتی مراسم

همه ما با سیستم صوتی مجالس و تشریفات مجالس آشنایی داریم. این سیستم در مجالس عروسی و هیات‌ها و مراسم عزاداری، کنسرت‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر این سیستم‌ها  در این‌گونه مراسم‌ها استفاده نشوند، به علت شلوغی و ازدحام جمعیت صدای گوینده به گوش ما نمی‌رسد. این تجهیزات صوتی ویژگی‌هایی دارند و ما  به واسطه وجود این ویژگی‌ها می‌توانیم صدای باکیفیتی را بشنویم. ما در مطلب امروز قصد داریم در مورد ویژگی‌های این سیستم صوتی مواردی را بیان کنیم؛همچنین اگر قصد کرایه باند و تجهیزات صوتی را دارید پس در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات سیستم صوتی مجالس

آن چه که قبل از خرید سیستم  صوتی اهمیت زیادی دارد، توجه به مشخصات آن است؛ چرا که باید تجهیزات صوتی را  براساس نوع کارایی انتخاب کرد. از مهم‌ترین مشخصات سیستم صوتی مجالس که باید به آن توجه کرد عبارتند از:

باند ثابت باشد یا قابل حمل؟

در هنگام برگزاری مراسم عزاداری و مجالس دیگر باید به نوع باند توجه کنید که آیا باند به صورت ثابت باشد یا قابل حمل؟! برخی از این مراسم‌ها در خارج از محیط برگزار می‌شوند؛ به همین دلیل باید در هنگام خرید آن باند قابل حمل انتخاب شود که از قضا کیفیت صدای بالایی هم داشته باشد. باند ‌ثابت هم در محیط‌های بسته کاربرد دارد و در هنگام انتخاب باید باندی انتخاب کنید که از لحاظ پخش صدا کیفیت مطلوبی داشته باشد.

باند ستونی (دیواری) باشد یا باند سقفی؟

نصب این سیستم‌های صوتی روی دیوار یا سقف به صورت ثابت بوده و برای مکان‌هایی همچون مساجد و حسینیه‌ها و برای برگزار کردن مراسم عزاداری و سخنرانی کاربرد دارد. کیفیت صدای این باندها بسیار بالا است.

ویژگی های سفره عقد مدرن و کلاسیک و سنتی
بیشتر بخوانید

سیستم صوتی مراسم

معرفی اجزای مختلف یک سیستم صوتی

سیستم صوتی از اجزای مختلفی برخوردار است. این اجزا شامل ۸ قسمت هستند و عبارتند از:

توییتر

اغلب بلندگوها قطعه کوچکی هستند که به آن توییتر می‌گویند. این وسیله، صداهای صوتی با فرکانس بالا تولید می‌کند. توییترهای تخصصی به پردازش و پخش فرکانس‌های بالاتر از 100 کیلو هرتز می‌پردازند.

 آمپلی فایر

دستگاه تقویت صوتی که انرژی دستگاه صوتی را افزایش می‌دهد تا صدای بیشتری پخش شود را آمپلی فایر می‌گویند.

 ووفر و ساب ووفر

اندازه گیری موج با فرکانس انجام می‌شود. ساب ووفر برای فرکانس‌های پایین و ووفر برای فرکانس‌های بالا کاربرد دارد.

 کامپوننت در سیستم صوتی

کامپوننت به بلندگوهای گرد گفته می‌شود که اجزای تقویت صدایشان در بیرون از محفظه‌شان قرار دارند.

سیستم صوتی مراسم

بلندگوی اکتیو

بلندگوی اکتیو شامل آمپلی فایر داخلی با کنترل کننده می‌شود.

بلندگوی پسیو

این بلندگو، آمپلی فایر داخلی ندارد؛ اما تنظیماتی در پشت بدنه دارد که می‌تواند فرکانس را متناسب کند.

اسپیکر در سیستم صوتی

قطعه‌ای است که صدای خروجی هدیونیت را تقویت می‌کند.

هدیونیت

هدیونیت به سیستم صوتی گفته می‌شود که هم می‌تواند موزیک پخش کند هم امکان پخش موزیک‌های تصویری و فیلم را دارد.

بلندگو و باند

ویژگی‌های بهترین سیستم صوتی مجالس

هنگامی که قصد خرید سیستم صوتی را دارید قبل از هر چیز باید اطلاعاتی در مورد مشخصات ظاهری و کارایی آن داشته باشید. این موضوع در مورد سیستم صوتی مجالس هم صدق می‌کند. از ویژگی‌های این نوع سیستم صوتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم صوتی باید کیفیت بالایی داشته باشد

کیفیت سیستم صوتی به حجم صدا، پرتاب صدا، شفافیت صدا و تفکیک صدای آن مربوط می‌شود و کیفیت سیستم صوتی به بالا بودن کیفیت موارد بالا بستگی دارد. برای خرید آن باید به بودجه‌ای که در اختیار دارید هم توجه کنید و با توجه به آن درباره کیفیت آن تصمیم‌گیری کنید. معمولا سیستم‌های صوتی باکیفیت‌تر، قیمت بالاتری دارند.

  •  سیستم صوتی محصولی معتبر و دارای اصالت کالا باشد

یکی از ویژگی‌هایی که هنگام خرید بهترین سیستم صوتی مجالس باید توجه کنید این است که بتوانید محصولات اصل را بخرید و برای خرید محصولات نامعتبر و تقلبی که قیمت پایینی دارند وسوسه نشوید؛ چرا که بعد از مدتی استفاده از این تجهیزات، کیفیت خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین باید در زمان خرید برای اطمینان از اصل و معتبر بودن کالا به نشان تجاری و دفترچه کالا دقت کنید‌.

  • سیستم صوتی، ضمانت نامه داشته باشد
تفاوت پنکه فلزی و پلاستیکی
بیشتر بخوانید

یک سیستم صوتی با کیفیت از ضمانت نامه برخوردار است. گاهی ممکن است کالای صوتی خریداری شده بعد از مدت کوتاهی که از آن استفاده کردید، روشن نشود یا کارایی سابق را نداشته باشد. با داشتن ضمانت نامه می‌توانید در صورت خراب شدن دستگاه، بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید، دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید.

  • متناسب با نیاز مصرف کننده باشد

یکی از  مواردی که در زمان خرید سیستم صوتی باید به آن توجه کرد، این است که باید سیستم صوتی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. یکی از موارد پر اهمیت در این زمینه، مساحت مکانی است که سیستم صوتی قرار است در آنجا نصب شود؛ همچنین نوع کاربری آن اهمیت دارد. این که آن سیستم در فضای بسته یا فضای باز استفاده شود، می‌تواند در انتخاب نوع آن موثر باشد.

سیستم صوتی مجالس

سخن پایانی

سیستم‌های صوتی از تجهیزات صوتی و مهم مراسم و مجالسی مانند عروسی و عزا بوده و در خوب برگزار شدن مراسم نقش مهمی دارند. ما در مطلب امروز به ذکر  ویژگی‌های سیستم صوتی مجالس پرداختیم. اگر شما به اطلاعات کامل‌تری در مورد این سیستم‌ها و تشریفات مجالس نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و سوالات و ابهامات خود را از آنها بپرسید؛ همچنین اگر قصد خرید این سیستم‌ها را دارید با کارشناسان ما درمیان بگذارید تا بهترین گزینه را متناسب با بودجه‌تان به شما پیشنهاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *