تجهیزات مجالس

برنامه ریزی برای مهمانی

برگزار کردن مهمانی هر چند که نشاط آور و شادی آفرین است اما، مشکلات خاصی را نیز برای میزبان به همراه خواهد داشت. تدارکات لازم برای روز مهمانی، انتخاب و آماده کردن لباس برای روز مهمانی، طراحی دکوراسیون داخلی و موارد بیشمار دیگری وجود دارد که جهت برنامه ریزی برای مهمانی باید در نظر گرفته شود. مهمان نوازی ویژگی بارز تمام ایرانیان است. برای برخورداری از این خصلت نیکو میزبان باید نهایت تلاش خود را در جهت تامین آسایش و آرامش مهمان به کار بگیرد.

 

بیشتر بخوانید : کرایه بخاری

 

زمان برگزاری مهمانی

زمان برگزاری جشن، اولین مسئله­ای است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

زمان برگزاری جشن، اولین مسئله­ای است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

 

بیشتر بخوانید : کرایه استند تولد

 

پس از تصمیم به برگزاری یک مهمانی، اولین نکته­ای که باید در رابطه با آن فکر و تصمیم­گیری  شود، زمان برگزاری مهمانی است. برای انتخاب زمان جشن و مهمانی، باید تاریخی را انتخاب نمود که مهمانان به راحتی قادر به شرکت در آن باشند. قطعا برگزاری مهمانی در ایام میانی هفته، از نظر مدعوین خوشایند نخواهد بود. بنابراین بهتر است که برای تدارک دیدن مهمانی از روزهای پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی استفاده شود.

همچنین لازم است با دقت در فرآیند برگزاری مهمانی، زمانی را که برای آماده سازی لوازم مورد نیاز است را تخمین زده و بعد از آن اقدام به تعیین تاریخ و ساعت مناسب برای برگزاری مهمانی نمود. انتخاب زمان درست جهت بر پا کردن مراسم، برنامه ریزی برای مهمانی را ساده­تر می­نماید.

 

بیشتر بخوانید : کرایه تجهیزات مراسم

 

 

طراحی دکوراسیون

فضایی که برای برپا کردن مهمانی انتخاب می­شود باید با استفاده از عناصر زیبا تزیین شود تا جلوه بصری جذابی برای مدعوین داشته باشد. می­توان برای زیباسازی فضای مهمانی از گل آرایی، بادکنک آرایی، شمع­های خاص و منحصر به فرد و سایر المان­هایی که مناسب با موضوع برگزاری مهمانی است، استفاده نمود.

معرفی تم تولد ارزان قیمت و انتخاب بهترین تم
بیشتر بخوانید

برای تزیین محیط مهمانی می­توان از هنر فعالان در این زمینه نیز استفاده نمود و یا اینکه مهمانی را در جایی بیرون از منزل برگزار کرد که دکوری متناسب با علاقه مندی میزبان داشته و آرامش خاطر مهمانان را فراهم خواهد نمود.

انتخاب لباس برای روز مهمانی

انتخاب لباس همخوان با تم جشن، نقش مهمی در برگزاری یک جشن باشکوه دارد.

انتخاب لباس همخوان با تم جشن، نقش مهمی در برگزاری یک جشن باشکوه دارد.

 

بیشتر بخوانید : کرایه میز و صندلی

 

یکی از مهم­ترین بخش­هایی که برای تدارک دیدن یک جشن باشکوه و یا یک مهمانی صمیمی باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب لباس و سبک لباسی است که در روز جشن و مهمانی مورد استفاده قرار می­گیرد. رسمی بودن یا راحت بودن لباس و انتخاب رنگ لباس، باید متناسب با مهمانی و مدعوین آن صورت گیرد. گاهی بعضی از مجالس با تم خاصی برگزار می­شوند و لازم است که لباس میزبان دارای همخوانی نزدیک با تم اصلی مجلس باشد.

زیورآلات و اکسسوری­ها نیز در انتخاب پوشش روز جشن نقش مهمی بر عهده دارند که نباید در برنامه ریزی برای مهمانی آنها را فراموش کرد. گاهی انتخاب یک اکسسوری درخور می­تواند زیبایی لباس و پوشش افراد را دوچندان نماید.

تدارک میز غذا منحصر به فرد در روز مهمانی

تدارک میزغذا برای مهمانی

تدارک میزغذا برای مهمانی

 

میز غذا عنصری است که برای برپایی یک مهمانی ایده­آل و مناسب، باید انرژی زیادی صرف آن شود. بهتر است در انتخاب غذاها به سلیقه و ذائقه مدعوین دقت شود. لازم است یک نوع غذا، دسر، نوشیدنی و سالاد که متناسب با علاقه مندی تمام افراد باشد، در منوی غذایی موجود باشد. اما برای انتخاب سایر مواد غذایی می توان از ترکیبات غیر معمول نیز استفاده نمود. انواع فینگرفودها، سالادها، دسرها و غذاهای مجلسی می­تواند زینت بخش میز غذای یک مهمانی رویایی باشد که خاطرات آن تا مدت­ها در ذهن مهمانان باقی بماند.

استفاده از خدمات مجالس و تشریفات در مهمانی­ها

با توجه به اینکه حجم کارهای تدارک و برپایی یک مهمانی گاها بسیار زیاد است و فراتر از حد توان افراد خانواده است، می­توان امور برنامه ریزی برای مهمانی را به مراکزی که در زمینه خدمات مجالس و تشریفات جشن­ها فعالیت دارند، سپرد. با استفاده از این خدمات هم از خستگی در روز جشن خبری نیست و هم منزل میزبان پس از اتمام مهمانی دچار آشفتگی و بی­نظمی نخواهد شد. همچنین برگزارکنندگان تشریفات مجالس و جشن­ها به خوبی با فوت و فن­ها و ریزه کاری­های برگزاری جشن و مهمانی آشنا هستند و می­توان از بابت سطح کیفی برگزاری مهمانی آسوده خاطر بود.

چرا گل آرایی در مجالس اهمیت دارد؟
بیشتر بخوانید

مقالات مرتبط :

اجاره لوازم نامزدی

برگزاری مراسم ترحیم

برنامه‌ریزی جشن تولد

1 دیدگاه در “برنامه ریزی برای مهمانی

  1. بازتاب: علی سرابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *