مقالات

ایده برای تزئین سفره عقد مدرن

ایده برای تزئین سفره عقد مدرن

ما ایرانیان از زمان‌های گذشته تا کنون رسم و رسومات خاصی در عروسی‌هایمان داشته‌ایم. یکی از این سنت‌های دیرینه و مهم انداختن سفره‌ عقد است. البته سفره عقدهایی که در قدیم چیده می‌شد با چیزی که اکنون شاهد آن هستیم بسیار فرق داشتند. در حال حاضر بیشتر زوج‌ها طرفدار سبک‌های مدرن هستند و مراسمات خود را به شکل امروزی برگزار می‌کنند. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفره‌ عقدهای مدرن را می‌پسندید و یا دنبال یک شرکت خدمات مجالس عالی هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله تصمیم داریم به شما ایده‌هایی برای تزئین سفره عقد مدرن ارائه کنیم تا به راحتی یک سفره‌ی بی‌نظیر و زیبا بچینید.

در اینجا چند مثال از سفره عقد مدرن آورده شده است:

  • استفاده از میزهای مربعی یا مستطیلی به جای میزهای گرد: میزهای مربعی یا مستطیلی، فضای بیشتری برای چیدمان لوازم سفره عقد فراهم می کنند و ظاهری مدرن تر دارند.
  • استفاده از پارچه های ساده و خنثی به جای پارچه های گلدار یا سنتی: پارچه های ساده و خنثی، ظاهری مدرن تر و شیک تر به سفره عقد می بخشند.
  • استفاده از ظروف ساده و مینیمال به جای ظروف پر نقش و نگار: ظروف ساده و مینیمال، ظاهری مدرن تر و امروزی تر دارند.
  • استفاده از گل های ساده و یکدست به جای گل های پر رنگ و شلوغ: گل های ساده و یکدست، ظاهری مدرن تر و شیک تر دارند.
  • سفره عقدی با میز مربعی شکل، پارچه ساده سفید، ظروف کریستال ساده و گل های سفید ساده.
  • سفره عقدی با میز مستطیلی شکل، پارچه ساتن ساده، ظروف نقره ای مینیمال و گل های ارکیده سفید.
  • سفره عقدی با میز چوبی، پارچه کتان ساده، ظروف سفالی ساده و گل های بنفشه ساده.

در نهایت، انتخاب سبک سفره عقد به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک مجلس عقد مدرن و شیک هستید، می توانید از ایده های ذکر شده در این مقاله استفاده کنید.

انتخاب آینه و شمعدان برنزی رنگ

آینه و شمعدان مهم‌ترین بخش تزئین سفره عقد هستند ساليان سال است که ایرانیان بر سر سفره عقد آينه و شمعدان مي گذارند و قرار دادن آن در مراسم عقد يکي از رسوم  قديمي است و نوع آن‌ها در مدرن یا سنتی بودن چیدمان تأثیر زیادی دارد.

آینه و شمعدان پاي ثابت همه سفره هاي عقد ايراني است . عروس و داماد قبل از هر چيز ديگر اقدام به خريد آينه و شمعدان مخصوص سفره عقد مي کردند. قديمي ها اعتقاد داشتند که آينه مظهر روشنايي و دو شمعداني که در دو طرف آينه مي گذاشتند به معناي دو سرباز بودند که از زندگي عروس و داماد محافظت و براي خوشبختي آن دو مي جنگند .

کارت عروسی
بیشتر بخوانید

ايرانيان باستان اعتقاد داشتند که آينه و شمعدان بايد در بالاي سفره و رو به روي عروس و داماد قرار بگيرد تا هنگام جاري شدن خطبه عقد عروس و داماد يکديگر را در آينه ببينند و دلشان به يکديگر گره بخورد . و همچنين جفت شمعداني که با شمع روشن در اطراف آينه قرار ميگيرد نشانگر روشنايي و گرمي پيوند عقد بين عروس و داماد است

برای اینکه دیزاین مدرنی داشته باشید، بهتر است رنگ آینه و شمعدان شما برنزی باشد که رنگ بسیار لاکچری و زیبایی می‌باشد و طرفداران زیادی دارد. این نوع آینه و شمعدان یک جلوه‌ مدرن و باشکوهی به سفره می‌دهد. توجه داشته باشید که اندازه‌ی آینه و شمعدان باید مطابق با بزرگی و کوچکی سفره باشد.

استفاده از ظروف لوکس و لیوان‌های پایه بلند

یکی از تزئین‌های زیبایی که در سفره عقدهای اروپایی مشاهده می‌شود استفاده از ظروف پذیرایی شیک و لیوان‌ها و ظروف پایه بلند است. شما می‌توانید خوراکی هایی مثل نبات، بادام، گردو، نقل و… را در این ظروف به نحوی بریزید که گویی در حال ریختن هستند. برای انجام کار این کار کافی است به میزان لازم این مواد را روی یک سیم مفتولی بچسبانید و در کنار ظرف جاسازی کنید تا نمای بسیار زیبایی به سفره شما بدهند.

البته اگر این مدل را نمی‌پسندید، می‌توانید نبات‌های رنگی تهیه کنید و آن‌ها را به شکل گل یا قلب روی سفره بچینید. این ایده برای بادام، پسته، گردو و دیگر موارد هم جواب می‌دهد. استفاده از ظروف آنتیک و قدیمی که از جنس سنگ یا نقره هستند و طرح‌های کلاسیک منحصربه‌فردی دارند از دیگر مواردی است که شما می‌توانید برای سفره عقد مدرن خود به کار گیرید.

میز عقد لاکچری

 

استفاده از آینه به جای سفره

یکی دیگر از ایده‌های سفره عقد مدرن استفاده از یک آینه‌ بزرگ یا قطعه قطعه برای چیدن وسایل است. با این کار شما هر آنچه که قرار است روی سفره قرار دهید را روی آینه‌ها می‌گذارید؛ همچنین گذاشتن ظروف آینه‌ای پایه بلند به همراه باقلوا نیز کمک شایانی به تزئین شما می‌کند. آینه‌ها باعث می‌شوند تا نور و تصاویر اطراف منعکس شود و منظره‌ قشنگی پدید آید.

تزئین نان و پنیر سبزی

از قدیم نان نماد برکت بوده است و در سفره‌ عقد به همراه پنیر و سبزی قرار داده می‌شود. شما می‌توانید از تربچه نیز استفاده کنید و به جای اینکه نان  و پنیر را لقمه بگیرید و ساده در ظرف بگذارید، آن‌ها را مانند یک دسته گل بسازید. نان‌ها را به شکل افقی دور پنیر و سبزی بپیچید و تربچه را روی آن قرار دهید. حال تعدادی زیادی از این نان‌ها در کنار یک‌دیگر  گذاشته و فرم گل به آن‌ها بدهید تا یک دسته گل زیبا و بی‌نظیری داشته باشید.

بهترین انواع بخاری برای استخر
بیشتر بخوانید

تزئین تخم‌مرغ‌ها

تزئین تخم‌مرغ‌ها از دیگر مواردی است که شما می‌توانید برای سفره عقد مدرن خود در نظر بگیرید. به جای استفاده از رنگ‌های مختلف برای تخم‌مرغ‌ها، بهتر است تنها یک رنگ طلایی انتخاب کنید و آن‌ها  را  با چیزهایی مثل مروارید و تور طراحی کنید. فراموش نکنید که هرچه تعداد تخم‌مرغ‌ها بیشتر باشد زیباتر جلوه می‌کند.

 

گل آرایی و گذاشتن شمع و بادکنک

گل‌ها بخش جدایی ناپذیر هر سفره عقدی هستند و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. استفاده از گل‌های رز قرمز همراه با شمع‌های وارمر یا قلبی ایده‌ بسیار خوبی برای یک سفره عقد مدرن هستند. شما می‌توانید از گل‌های آویز و ایستاده استفاده کنید و آن‌ها را اطراف میز یا سفره قرار دهید.

قرار دادن شمع‌های فانتزی و زیبا درون جا شمعی‌های پایه بلند یا دور سفره تزئین فوق العاده جالبی می‌شود. با این کار هنگامی که برق‌ها را خاموش کنید، نور شمع‌ها یک فضای بسیار رویایی ایجاد می‌کند و سفره‌ی شما می‌درخشد.

از دیگر ایده‌های تزئین سفره عقد می‌توان به بادکنک‌ آرایی اشاره کرد. داشتن یک تم رنگی برای این کار بسیار مناسب است. به این صورت که رنگ بادکنک‌ها را با رنگ‌ گل‌های روی سفره و پرده ست کنید و آن‌ها را در اطراف یا پشت سفره قرار دهید.

میز عقد

 

نورپردازی و لامپ‌های ریسه‌ای

نورپردازی تأثیر بسیار زیادی در تزئین سفره عقد مدرن شما دارد. استفاده از ریسه‌های رنگی با رنگ‌های ملایم و طبیعی در اطراف سفره ایده‌ جذابی است. اگر به جای سفره از آینه استفاده می‌کنید، می‌توانید زیر وسایل چراغ‌های کوچک رنگی قرار دهید تا سفره‌ شما به زیبایی هرچه تمام تر بدرخشد. با کرایه تجهیزات نورپردازی می توانید شبی خاطره انگیز را برای خود و مهمانانتان بسازید.

 

کلام آخر

هنگامی که برای تدارکات عروسی در تلاش هستید قطعا می‌کوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. چیدن سفره‌ عقد به سبک دلخواهتان نیز ریزه‌کاری‌هایی دارد که ما در این مقاله سعی نمودیم آن‌ها را به شما آموزش دهیم. مدرنیته در همه‌جای زندگی ما نفوذ کرده‌ است و طرح‌های امروزی طرفداران بسیار زیادی دارند. فراموش نکنید که اگر به دنبال دیزاین مدرن هستید نباید زیاد از طرح‌های شلوغ استفاده کنید. امیدواریم در این مطلب به خوبی توانسته باشیم ایده‌های تزئین یک سفره عقد مدرن را به شما آموزش داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *