تجهیزات مجالس

خدمات مجالس نامزدی

مراسم عروسی و نامزدی مهم ترین مراسم عروس و داماد قبل از شروع زندگی مشترک‌ به حساب می آید. این مراسم با تشریفات خاص خود برگزار می شود. برای اینکه مجالس عروس و داماد به بهترین شکل ممکن برگزار شود، به دنبال یک فروشگاه تجهیزات مجالس می گردند تا لوازم مد نظر خود را تهیه نمایند. به طور کلی برای مراسماتی مانند جشن نامزدی، عقد و عروسی وسایل خاصی تهیه می‌شود.  خانواده عروس و داماد برای برگزاری جشن نسبت به تهیه این اقلام اقدام می‌کنند. اما وضعیت اقتصادی موجب شده است که تهیه این اقلام دشوار شود.

به همین دلیل خدماتی که برای مجالس ارائه می‌شود، از نظر اقتصادی به صرفه است. لوازم نامزدی، سفره عقد و هدایای عروس توسط تشریفات به شما ارائه می‌شود. در هر منطقه به دلیل وجود فرهنگ های مختلف، وسایل مورد استفاده در جشن نامزدی متفاوت است. اما به دلیل یکپارچگی ایران، معمولا برای این جشن از وسایل و لوازمی شبیه به هم استفاده می‌شود. آنها میتوانند انواع لوازم مراسم خود را از قبیل: ظروف کرایه ای ، میز و صندلی اجاره ای ، بند و بلندگو، استندها و…  را از این مکان ها تهیه نمایند.این کار باعث می شود تا آنها در اول زندگی خود متحمل هزینه های گزاف نشوند.

اجاره لوازم شیک نامزدی

اجاره لوازم شیک نامزدی

بیشتر بخوانید : به دنبال کرایه بخاری برای مراسمات خود میگردید؟!

 

مراسم نامزدی چه زمانی رخ می دهد؟

بعد از اتمام مراسم خواستگاری و تعیین مهریه و…. زمانی را تعیین می کنند برای مراسم بله برون (نامزدی). این مراسم برگذار می شود تا خانواده ها و دختر و پسر بتوانند به راحتی و بیشتر با یکدیگر آشنا شوند. و بتوانند مقدمات مراسمات آینده را برنامه ریزی کنند. در زمان قدیم این مراسمات را بدون دردسر بزگزار می کردند بدون آنکه بخواهند در انتخاب هایشان سخت گیری کنند اما امروزه با پیشرفت جوامع و تغییر سلیقه ها مراسمات به سبک دیگری بگزار می شوند. از وسایلی که در یک مراسم نامزی استفاده می شود میتوان به :لباس و کفش، حلقه نامزدی، کارت دعوت و وسایل تزیینی اشاره نمود.

همانطور ک در بالاتر گفتیم اجاره برخی از لوازم از فروشگاه های معتبر بسیار کار به صرفه تری است. پس بهتر است در انتخاباین فروشگاه ها دقت لازم را به عمل آورید تا تجربه خوبی داشته باشید.یکی از مراکزی شکه شما میتوانید به راحتی و با اعتماد کامل از آن لوازم های ماسمات خود را تهیه کنید، تشریفات مجالس تهرانی می باشد.

 

لوازم نامزدی

 در تهران و در سراسر کشور شرکت‌هایی وجود دارند که به اجازه لوازم نامزدی می‌پردازند. این شرکت‌ها لوازم زیبا و کاربردی دارند که می‌توانند جشن شما را زیبا جلوه دهند. این لوازم ساختار متفاوتی نسبت به دیگر لوازم جشن‌ها دارند و ممکن است برای هر فروشگاهی متفاوت از یکدیگر باشد. این لوازم عبارتند از:

  1. استند و بک گراند: شما به راحتی میتوانید با کرایه استند و بک گراند ،تزیینی دلخواه را برای مراسمات خودداشته باشید. تنها کافی است چند شاخه گل و بادکنک تهیه نمایید و خلاقیت خود را روی این استندها پیاده سازی کنید.
  2. بالون : اگر به دنبال خاص تر کردن مراسمات خود هستید میتوانید از بالون ها (بادکنک) استفاده نمایید. بالون‌ها همانطور که از اسمشان مشخص است، بادکنک‌های بزرگی و متوسطی هستند که با ظاهر زیبایی که دارند، می‌توانند برای عکاسی مناسب باشند. این بالون‌ها به صورت رنگارنگ ساخته شده اند. باید گفت بالون‌ها گزینه‌ مناسبی به حساب می‌آیند تا عروس و داماد آن را در دست گرفته و عکس‌‌های زیبایی بگیرند.
  3. قطعات مدرن: این قطعات به صورت فلزی یا پلاستیکی در ابعاد و شکل‌های جالب ساخته شده‌اند. قطعات مدرن که در شرکت‌های اجاره لوازم نامزدی وجود دارند، هم برای آویز گل و هم برای آویز شمع مناسب هستند. اشکال هندسی که این قطعات مدرن را از آنها ساخته‌اند، بسیار جالب می‌باشند. این قطعات را می‌توان از سقف آویزان کرده و به مراسم نامزدی جلوه خاصی بخشید.
  4. بنرهای تبریک و گل‌های آویزی
کرایه باند و تجهیزات صوتی
بیشتر بخوانید

بنرهای تبریک همانطور که از اسمشان برمی‌آید، نوشته‌های جالبی هستند که در اندازه‌های گوناگون و با رنگ‌های زیبایی چاپ می‌شوند. این نوشته‌ها را می‌توان به دیوار چسبانده و یا از سقف آویزان کرد. گل‌های آویزی که در کنار این بنرها قرار می‌گیرند، جلوه زیبایی به جشن می‌دهند.

  1. میز و صندلی شکیل:

برای جشن‌های مختلف از جمله نامزدی و عروسی، وجود میز و صندلی برای پذیرایی اجتناب ناپذیر است. عده‌ای از عروس و دامادها وجود دارند که شکل میز و صندلی پذیرایی و رنگ آن هم برایشان اهمیت دارد. برای همین اغلب به شرکت‌هایی مراجعه می‌کنند که به اجاره لوازم نامزدی می‌پردازند. این شرکت‌ها انواع میز و صندلی شکیل را در شرکت خود داشته و می‌توانند این میز و صندلی‌های پذیرایی را در شکل‌های بسیار شیک و زیبا اجاره داده تا عروس و دامادها بتوانند مراسم خوبی را تجربه کنند.

  1. سبدها و لوازم کنار سبد:

برای هدیه دادن به عروس یک سری سبدها و لوازم کناری سبد مثل کله قند و غیره نیاز است که این سبدها توسط بعضی شرکت‌های این حوزه و در بهترین صورت اجاره داده می‌شوند.

حلقه نامردی

لیست وسایل نامزدی

لوازم نامزدی دارای لیست بلند بالایی هستند. معمولا خرید وسایل نامزدی قبل از عقد محضری باید انجام شود. این کار می‌تواند توسط عروس و داماد و یا خانواده‌های آنها انجام شود. خرید عقد و نامزدی می‌تواند بر اساس ذوق  سلیقه خانواده ها باشد. به طور کلی لوازم تزئینی عقد را می‌توان از تشریفات و خدمات مجالس خریداری کرد. برای اطلاع از لیست لوازم نامزدی با ما همراه باشید.

لیست وسایل نامزدی خانواده داماد برای عروس

یک سری لوازم نامزدی و هدایا باید از طرف خانواده داماد برای عروس تهیه شود. البته برای تهیه تمامی این لوازم اجباری در کار نیست. البته ممکن است این لیست نیز چندان کامل نباشد. اما برای آشنایی شما با انواع وسایل مورد نیاز برای نامزدی مورد نیاز است. بلکه بر اساس رسم و سنت ها باید برخی از اقلام تهیه شوند:

  • خرید حلقه، سرویس طلا، ساعت ست
  • قرآن و جانماز برای عروس
  • خرید آینه و شمعدان برای مراسم نامزدی
  • خرید لباس نامزدی عروس به همراه لباس عقد
  • لباس مورد نیاز برای عروس مانند مانتو، شال، کفش
  • تهیه ست کامل لباس خواب
  • خرید چادر رنگی و مشکی برای عروس
  • انواع لوازم آرایش مورد نیاز عروس
  • وسایل و لوازم بهداشتی
  • چمدان

بیشتر بخوانید : کرایه تجهیزات مراسم چگونه انجام می شود؟

لیست وسایل نامزدی خانواده عروس برای داماد

در مراسمات نامزدی، عقد و عروسی معمولا لوازم وسایلی به عنوان هدیه از طرف خانواده عروس برای داماد تهیه می‌شود. در این لیست به برخی از این لوازم اشاره خواهیم کرد:

  • خرید حلقه و ساعت برای داماد
  • تهیه جانماز
  • کلیه لوازم بهداشتی مورد نیاز مانند ژل و افترشیو
  • خرید حوله برای داماد
  • چمدان برای داماد
  • پیراهن، کت، شلوار و کیف و کمربند

خرید و تهیه این لوازم و هدایا به صورت یک رسم و سنت قدیمی همواره مورد توجه بوده است. ممکن است در موارد خاص، از تهیه برخی از اقلام صرفه نظر شود. اما اغلب بسیاری از این هدایا و وسایل خریداری می‌شوند.

برگذاری مراسم نامزدی

وسایل نامزدی برای عروس

ما در لیست بالا اشاره کامل و جامعی به وسایل و لوازم نامزدی مورد نیاز برای جشن را ذکر کردیم. به طور کلی لوازمی که برای عروس خریداری می‌شود، بیشتر از لوازم داماد هستند. گاهی نیز تنها به ساعت و کت و شلوار برای داماد کفایت می‌شود. اما در رسم و رسوم امروزی وسایل عروس به صورت کامل‌تری خریداری می‌شوند. علاوه بر لباس و جواهر آلات، در این مراسم باید از وسایل خاصی استفاده شود. اجاره و تهیه کلیه این وسایل باید از طریق مراکز ارائه دهنده‌ی خدمات مجالس انجام شود.

از استند در چه مواردی می‌توان بهره برد؟
بیشتر بخوانید

در صورتی که لیست مورد نظر کامل نباشد، می‌توان به آن اقلام مورد نظر را اضافه کرد. لوازمی برای تکمیل سفره عقد، لوازم پذیرایی از مهمانان، ظرف و ظروف مورد نیاز برای برگزاری مراسم همه مورد نیاز هستند. از این رو نمی‌توان تهیه هیچ کدام را نادیده گرفت.

خرید لباس جشن نامزدی چگونه انجام می شود؟

لباس جشن نامزدی باید بسیار شیک و زیبا باشد. معمولا این لباس‌ها به دلیل استفاده از پارچه های گرانقیمت، تا حدی گران هستند. این لباس نیز تنها یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو می‌توان علاوه بر لوازم نامزدی، لباس جشن را هم اجاره کرد. این امر موجب کاهش هزینه‌های اجرای مراسم خواهد شد. لباس جشن نامزدی می‌تواند از بین رنگ‌های ملایم مانند سفید، طلایی، صورتی، فیروزه ای و … انتخاب شود. خرید لباس نامزدی می‌تواند با توجه به سلیقه‌ی عروس انجام شود. مسلما طراحی لباس نقش بسیار زیادی در خرید آن دارد.

طراحی لباس نامزدی باید شیک و ساده باشد. بهتر است از یک لباس با شکوه و درخور مجلس نامزدی استفاده شود. این شب به یادماندنی در ذهن همگان باقی می‌ماند. بنابراین لباس نامزدی باید متناسب با نوع مجلس انتخاب شود. این لباس به عنوان یک لباس شب پر زرق و برق تر طراحی می‌شود. در تشریفاتی که این نوع لباس اجاره داده می‌شود، تنوع بسیار زیاد است. در نتیجه عروس می‌تواند حق انتخاب بیشتری  داشته باشد. بهتر است از رنگ سفید یکدست برای این لباس استفاده نشود. زیرا در مراسم عروسی نیز لباس عروس، سفید رنگ است.

هدایای جشن نامزدی چیست؟

برای برگزاری یک جشن نامزدی بی نظیر بهتر است به تمام ابعاد آن توجه شود. کلیه لوازم نامزدی و هدایا باید بر اساس اصول خاص از مرکز تشریفات تهیه شوند. اما منظور از هدایای جشن نامزدی چیست؟ این هدایا از طرف چه کسانی تهیه می‌شوند؟ بر اساس رسم و رسومات ایرانی، برای شرکت در مراسم نامزدی باید هدیه ای از جانب شرکت کننده به عروس و داماد داده شود. این هدیه می‌تواند جواهرات یا سکه باشد. معمولا هدایای ارزشمند از طرف خانواده و اقوام نزدیک تقدیم می‌شوند.

انتخاب هدیه برای جشن نامزدی انتخاب دشواری است. معمولا برای داماد ساعت انتخاب می‌شود. برای عروس نیز از سرویس طلا، گردنبند، گوشواره و … استفاده می‌شود. بنابراین تهیه این هدایا نیز بر عهده خانواده ها است. در حال حاضر خرید لوازم نامزدی به دلیل شرایط بد اقتصادی تا حدی دشوار است. اما با استفاده از خدمات تشریفات مجالس می‌توان تا حد زیادی از این هزینه‌ها کم کرد.

باکس بله برون

نتیجه‌گیری

همانطور که گفتیم مراسم عروسی و نامزدی برای یک زوج اهمیت ویژه‌ای داشته و جز مهم‌ترین مراسمات زندگی آنها به شمار می‌رود. برای همین بیشتر عروس و دامادها برای برگزاری این جشن وقت زیادی می‌گذرانند. در این میان شرکت‌هایی وجود دارند که به اجاره لوازم نامزدی می‌پردازند. این لوازم نامزدی بسیار زیبا هستند و در انواع مختلف و شکل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. یکی از شرکت‌های این حوزه که در این زمینه بسیار موفق بوده و به فعالیت می‌پردازد، شرکت تشریفات تهرانی است. شما می‌توانید برای اجاره وسایل مورد نیاز جشن نامزدی خود، به سایت tashrifat-tehrani.com مراجعه کرده و از کارشناسان این سایت کمک بگیرید. سایت تشریفات تهرانی همه روزه آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود می‌باشد.

مقالات مرتبط : 

اجاره وسایل بله برون

1 دیدگاه در “خدمات مجالس نامزدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *